Monday, February 07, 2005

Aral aral


Taken at a fishing village in Claveria, Cagayan Posted by Hello

Kelangan ko na mag-aral para sa MLE. Nag-usap kami ng kapatid ko sa YM kagabi at sabi nya kelangan ko daw pagbutihin ang step1 ko. kung hindi daw maganda ang kakalabasan nun, e di na daw nya babayaran step 2 ko. At itigil ko na daw ung mga raket ko para full time review ako. Nge, pano na ang mga bayarin ko? Magpapadala daw sya kada buwan sa bangko ko para sa gastusin. Tinanggihan ko. beinte sais na ako. Gusto ko kumita ng sarili kong pera para mabili ko ang mga luho ko. ngayon lang naman ako kumikita. di naman ata nya maintindihan un.


2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ang hirap no? syempre, classic line eh, "tsaka mo na gawin yang mga yan pag tapos na exam". mas malamang sa hindi, eh tama naman sila. kaya lang nakakainis rin minsan na pinipigilan ka sa gusto mong gawin. hay nako, hirap talaga pag palamunin ka pa. kaya duke, tapusin mo na nga muna yan! ;-)

myra

4:46 PM  
Blogger gypsy said...

think of it this way: how many medicine graduates want to do what your sister wants you to do?? A LOT.

how many of that lot can afford it? NOT TOO MANY.

how many new doctors end up doing other than what they are supposed to do (like going back to school to take nursing classes instead of treating people)? MOST OF THEM NOW.

why? IT'S THE EASIEST WAY OUT.

well good news and bad news people. The bad news is, there's a US visa retrogression which puts on hold the release of work related visas to the US. this affects all those nurses who already graduated and were hoping to come here to work but are still saving money for everything they have to pay just to work here; the new PT, RN and related field graduates who took those courses with the hope that they can come to the US to work and have a better life; and those who are still taking those courses right now hoping that when they do graduate they can come to the US for all the same reasons. now the US immigration services cannot and would not say until when this retrogression will last. so who's to know when those "great american dream" can come true for them.

as for you,teh good news is, somebody wants to pay for your reviews, for all the fees that you will have to pay to come here. when you do pass all those exams, everything will fall into place. including your coming here through a different visa other than H1-B.

that also includes all the "luho" in the world that you can buy. take it from me. i'm already spending all that money that i came here for.

5:14 PM  

Post a Comment

<< Home

[ View Guestbook ] [ Sign Guestbook ]
Get a FREE guestbook here!

Free Web Counter